Thursday, June 12, 2008

Argentina versus Ceska Republika

Zatial to tu len spoznavam, tak vela veci este nevidim, ale co ma zatial zarazilo, prislo mi smiesne, alebo ma prekvapilo, idme popisat teraz:).

Taaaak napriklad:

Auto nezastavi ked ide chodec cez cestu- na prechode- voobeeec.. dnes ma skoro jedno zrazilo, hlavne ze si truuubia, ale nezastavia.. :) To ej vzdy boj o zivt prechod cez cestu.. aj nic nemusi ist tak si clovek vykracuje a potom len trubenie a fsung! auta chdoia hrozne rychlo..a chodec tu nema prednost ani nahodou..

Vsetci sa so vsetkym delia, ked niekto nieco kupi, je to automaticky pre vsetkych.. da ot na stol a vsetci si beru, a ked mu to niektu uplne zje, tak sa nad tym vobec nezamysla, ani neni nastvany.. proste pohoda..

Restauracie
.. prides, zjes kolko chces a zaplatis vzdy jednu a tu istu cenu.. nikto Ta tu nekontroluje, proste vsetci rataju ze zaplatis, a zjes len tolko kolko vladzes a nebudes kradnut.. to bol fakt sok.. a to jedlo stoji- 12 pesos, co je na nase cca 72 Kc.. (som zistila ze sa mi omnoho lepsie prepocitava na ceske, lebo neviem ake su ceny na slovensku..:-S)
Inak jedlo je tu vseobecne velmi lacne, tak o 20% ako u nas, co je fajn.

Metro.. Najstarsie metro ake som kedy videla, ma viac ako 100 rokov ale je strasne zaujimave..A i strasne plne.. :)

Ked rano cestujeme na ofis, tak vzdy pozerame kam sa napchame, nechame prejst jedno metro, druhe metro, lebo to vypada ze uz ani mys sa tam nevojde a ked vidime ze uz prazdnejsie nebude tak sa tam nejake napchame- navzajom si pomozeme, bud sa natlacime, alebo stiahneme :D..

Ale je to hrozne- dnes som bola medzi dvomi bruchami- jak airbagy.. no ale aspon sa clovek nemusi drzat..

Dalsia vtipna vec- jak u nas automaticky hlas hovori „ukoncite nastup a vystup dvere sa zatvaraju“ tu vybehne z vozna chlapik zapiska a potom sa zatvoria vsetky dvere. Takze chlapik si cestuje cely den .. najlepsie ale je, ze na druhej- novsej- trase metra, maju na jednom nastupisti tak 5 obrazoviek so „subway television“ kde chodia nejake kulturne akcie stale.. hlavne ze na to maju prachy..


Ale tie dvere.. otvorit si ich musime sami (niektori to otvaraju a vyskakujue ste za jazdy :S) no a potom - to sa tak zatreskne ze by to jedneho zabilo.. fakt az sa tych dveri bojim..

Zatial tolko, musim uz ist na session- vsteko tu normalne zacina na minutu presne!! (teda aspon v AIESEC) potom dopisem i fotky dam :)

pa zatial

No comments: